Mitu tassi kohvi on mõistlik ja tervislik?

Kodutohter
Praeguse statistika järgi joovad maailmas kõige rohkem kohvi soomlased. | Shutterstock

Kohv pole lihtsalt hommikune ärataja, vaid sel joogil on ka tervislik toime.

Tervislikult toituva inimese menüüsse kuulub tavaliselt ka tassike-paar kohvi. Kui kohv jõudis 18. sajandil Euroopa põhjaossa, siis pidasid ühed jooki tervisele kasulikuks ja teised lausa mürgiks. Praeguse statistika järgi joovad maailmas kõige rohkem kohvi soomlased.

Kohvi toimet tervisele on uuritud ja uuritakse edasi, selle joogi seos südame- ja veresoonkonna haigustega on huvitav.

Kohvi peetakse mõnujoogiks, mis sisaldab värskendavat kofeiini, kuid sama ainet leidub kakaoubades, mustas ja rohelises tees, koolajookides.

Kofeiini osatakse ubadest eraldada ka nii, et kohvile iseloomulik aroom säilib, mitmeid kohvisorte müüaksegi kofeiinivabana.

Mõistlikuks kohvijoomiseks peetakse 4–5 tassi päevas, üle selle läheb kirja juba liialdamisena.

Kohvis sisalduv kofeiin tõstab veidi vererõhku, kuid vaid lühikeseks ajaks. Kõrge vererõhuga inimeste ja kohvi kohta on mõned uurimistulemused olnud vasturääkivad, neil soovitatakse juua 1–3 tassitäit päevas, mitte rohkem.

Traditsiooniline kannukohv sisaldab teatud aineid (diterpeene), mis tõstavad vere kolesteroolisisaldust. Ka espressokohvi tegemiseks ei kasutata filtreid, kuid selles joogis on diterpeene vähem ja kanguse tõttu juuakse seda ka vähem. Need, kel on kolesterooliga probleeme, peaksid jooma vaid filterkohvi, mis ei sisalda diterpeene

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid