Kuidas autot ise MITTE pesta

Sisuturundus
Vee ja lapiga või tavalise voolikuga auto pesemine on suhteliselt ajaraiskamine. | Kaup24.ee

Kas oled mõelnud, et palju kergem ja soodsam oleks autot ise pesta, mitte kasutades autopesulate teenuseid? Kui jah, siis Sul on õigus, kuid selleks tuleb leida õiged ja kvaliteetseid vahendid - vastasel juhul ei ole autopesust lihtsalt kasu. Siin on paar viga, mis tunduvad küll äärmiselt loogilised ja elementaarsed, kuid tegelikkuses võivad juhtuda ka professionaalsetel autopesijatel.

Sa kasutad auto pesemiseks lappi, käsna või aiavoolikut
 

Olgem ausad, vee ja lapiga või tavalise voolikuga auto pesemine on suhteliselt ajaraisk. Lisaks sellele, et see võtab tohutult aega, ei pruugi see ka auto ilma jälgedeta puhtaks teha. Näiteks majapidamises kasutuses olevad lapid või svammid kõigest lükkavad mustust edasi, mitte ei eemalda seda, ning karedad käsnad jätavad autosse kriimud. Auto pesemiseks sobib hästi just selle jaoks mõeldud autopesu kinnas, käsn või survepesur. Viimane on seade, mis võimaldab veesurvet suurendada mitmekordselt, kulutades vett vähem võrreldes niisama voolikuga ning tagades efektiivse pesukorra. Survepesuritega saad lähemalt tutvuda siin.
 

Sul on ebakvaliteetne või valede parameetritega survepesur

Survepesureid on olemas mitmeid, kuid see ei tähenda, et selle valimine peaks olema kerge ja impulsiivne. Suhteliselt mõttetu on osta väikest pesurit väikese võimsusega, kui see ei tee oma tööd korralikult. Elektripesurite puhul tuleb tähelepanu pöörata mootori võimsusele - mida rohkem vatte (W), seda võimsam on pesur. Teiseks peaksid vaatama üle ka pesuri tootlikkuse (maksimaalne veekulu tunnis). Survepesuri veekulu on võrreldes aiavoolikust märkimisväärselt väiksem ehk keskmiselt 400L/h 100bar rõhu juures. Aiavoolikutel kuluks autopesuks umbes 3500L/h. Lisana võiks tähelepanu pöörata ka pesuri suurusele ehk kompaktsusele, et seda oleks kergem hiljem hoiustada.
 

Sa ei kasuta survepesurit õigesti

Kui pesuri surve on liiga suur või hoiad pesurit autole liiga lähedal, võib kergesti tekkida auto lakile vigastus. Nimelt eemaldab vesi autolt vaha ning seejärel lakikihi all koorib värvi maha. See aga nõuab jällegi aega ja raha - tuleb auto viia ülevärvimisele, mis on äärmiselt kallis. Kindlasti tuleks ka enne pesu jahutada auto pind ära, vastasel juhul saab samuti auto välimus kahjustada.
 

Sa ei ole kasuta kaitsevarustust

Survepesuritel on äärmiselt kõrge surve, mistõttu võib selle vale kasutamine teha viga nii ümber olevatele esemetele kui ka inimestele. Seetõttu on oluline kindlasti kanda kaitseprille, sest vee kokkupõrkel millegi muuga on loogiline, et vesi põrkub Sinu suunas tagasi. Kindlasti tasuks kanda libisemiskindlaid tugevaid jalanõusi, sest vesisel pinnal on imekerge libiseda ja kukkuda või teha veesurvega oma jalgadele liiga.
 

Sa ei kasuta pesuri jaoks lisavarustust

Survepesuritele on lisaks võimalik soetada veefiltreid, pihustitorusi, klapiga voolikuid, puhastusvahendite tarvikuid, roto otsakuid ja palju muud. Kõik need võimaldavad teha kogu pesu protsessi kordades mugavamaks. Kindlasti jälgi, mis lisatarvikud survepesuri soetamisel kaasa tulevad. Vajadusel saab neid osta ka eraldi.
 

Sa kasutad pesuvahendit, mis ei ole auto jaoks mõeldud

Nagu auto pesemiseks ei kõlba majapidamises olevad lapid ja käsnad, ei sobi ka majapidamises olevad seebid ja pesuvahendid. Nimelt on üldiselt nende pH tase liiga happeline või aluseline, mis kahjustavad vahakihti. Auto vaha ja lakikiht vajab erikohtlemist, mistõttu vajab see ka eraldi pesuvahendit. Seetõttu tasub muretseda spetsiaalselt auto pesemiseks mõeldud neutraalset šampooni. Näiteks eriti efektiivsed on nanoosakestega puhastusvahendid, mis katavad auto pinna kaitsva kihiga, kaitsevad värvi muutuste eest, ei lase mustusel pinnale jääda ning tagab auto puhtuse ja sära.
 

Sa ei pese oma autot korralikult

Autot tuleks pesta piirkondade kaupa. Enne pesu tuleks auto üleni märjaks teha kerge survega ning siis kasutada pesuvahendit. Kuna auto rehvid ja veljed on üldiselt auto kõige mustemad osad, siis oleks mõistlik nendest ka alustada. Nii ei satu ka velgedelt tulev mustus hiljem kere osadele. Soovituslik on rehve pesta ka enne rehvivahetust, et oleks hiljem hea võtta taas kasutusele puhtad rehvid kui aeg selleks on. Selleks võid näiteks tutvuda rehvidega siin. Velgede pesemisel võib kasutada nii survepesurit kui ka velgede jaoks mõeldud käsna. Pea meeles, et velgede jaoks mõeldud käsn ei sobi kasutamiseks auto kere peal. Pärast pesu loputa auto korralikult ära, et vältida kuivamisest tulenevaid plekke.
 

Sa kasutad kuivatamiseks valesi rätikuid

Auto vajab kuivatamiseks mikrofiiber lappe, mis imavad niiskuse kiirelt ning on ka auto kere pindade vastu pehmed. Suure tõenäosusega läheb vaja selleks mitu lappi või rätikut. Kindlasti kuivata ära ka aknatihendid, numbrimärk ja küljepeeglid. Võimaluse korral kasuta suruõhukompressorit.

Autot tuleks pesta nii tihti kui ise vajalikuks pead. Peale pesu on hea aeg ka auto vahatamiseks ja poleerimiseks, et saavutada täiuslik tulemus. Auto pesemise ajal pidades meeles eelnevalt mainitud nippe, on suurepärane tulemus garanteeritud.

Sarnased artiklid