Vaevalt oskas firma looja Armi Ratia ette kujutada, milline ülemaailmne menu on Marimekko julgete mustritega kirgastel kangastel. Marimekko pole kunagi jälginud trende, vaid on alati südilt käinud valitud teed – märgistades 1954. aastast oma toodangut Helge Mether-Borgströmi kujustatud logoga.
Kõigi nende aastakümnete jooksul on firma tegevus kantud ajatu disaini filosoofiast ja soovist pakkuda originaalseid trüki-kangaid ehk kaunist, otstarbekat ja vastupidavat, põlvest põlve pärandatavat toodangut. Ümmargust sünnipäeva tähistades tehakse tänavuses toote-valikus kummardus Marimekko klassikale ja samas pööratakse ka pilk tulevikku. Selleks kutsuti andekaid noori autoreid tõlgendama ettevõtte eesmärke omal moel ja nii sündis «Marimekko Co-created» – neli 2021. aasta kollektsiooni.
Esimese, moodi ja kodukaupu hõlmava kollektsiooni «The Art of Printmaking» loojad on Antti Kekki ja Matts Bjolin. Disainerid on oma töös kasutanud Maija Isola ikoonilisi mustreid Moon, Kivid ja Kajakas ning «tsiteerinud» Armi Ratia 1952. aastal kujustatud kuulsat kangast Telliskivi.
Kodukaupade kevadistes uudistes on kandvateks teemadeks abstraktne kunst ja geomeetria ehk tekstiilidisainerite Erja Hirvi, Maija Louekari, Aino-Maija Metsola ja Jenni Toumineni ühistööna sündinud kangas Ruudud ning Jenni Tuomineni kujustatud «marikülalaste» keraamilised kujud.
Olulist tähtpäeva tähistaval Marimekkol on igas kuus mõni üllatus varuks, aga juba on firma teavitanud, et mais tuleb trükist kirjastuses Thames & Hudson koostöös Laird Borrelli-Perssoniga loodud uhke album «Marimekko. The Art of Printmaking».